Comentariu XTB România, despre „Acțiunile consemnului la domiciliu”4 min read

90

Deoarece coronavirusul a ajuns aproape în fiecare țară din lume, impactul negativ al pandemiei asupra economiei globale este așteptat să fie enorm. Fiecare sector al economiei va fi afectat. Cu toate acestea, unele companii pot vedea efectiv o cerere crescută pentru serviciile lor, în aceste condiții. Vom arunca, așadar, o privire asupra grupurilor de acțiuni care pot beneficia de situația actuală:  serviciile de video streaming, dezvoltatorii de jocuri video, livratorii la domiciliu și furnizorii de servicii de business.

Serviciile de video streaming

A fi obligat să stai în casă câteva săptămâni s-ar putea dovedi provocator pentru unii, deoarece pur și simplu ar putea rămâne fără idei cu privire la activitățile din această perioadă. Din fericire, sunt foarte multe lucruri de făcut acasă, în secolul XXI. Multe persoane încep să se uite la filme și seriale când sunt obligate să rămână acasă, astfel încât Netflix (NFLX.US) este una dintre acțiunile de urmărit. Creșterea cererii pentru astfel de servicii a determinat anumite guverne să solicite companiilor să reducă calitatea streaming-ului, pentru a nu bloca Internetul. Se spune că streaming-ul la Netflix a atins recent maxime istorice. Mai mult, compania câștigă în ceea ce privește cota de piață, în detrimentul celor mai mari companii din domeniu, Amazon (AMZN.US) și Disney (DIS.US). Netflix (NFLX.US) a reușit să recupereze aproape în totalitate scăderea recentă. Acțiunea se tranzacționează cu doar 12% sub nivelul dinaintea epidemiei. Cu toate acestea, o evoluție ascendentă poate fi limitată de zona de rezistență care se situează sub 385 USD. Acest nivel a opus rezistență avansului acțiunii în ultima jumătate de an, iar o spargere ascendentă ar putea însemna o victorie uriașă pentru cumpărători.

Dezvoltatorii de jocuri video

Cu toate acestea, nu toată lumea este confortabilă să stea culcată pe canapea și să privească un film. Unii preferă să fie mai „activi” în fața ecranului. Acest aspect ne conduce către un alt grup de companii care pot beneficia de situația în curs – dezvoltatorii de jocuri video. Statisticile privind timpul alocat jocurilor au crescut în țările în care a fost impusă izolarea la domiciliu, tendință ce a fost însoțită și de o creștere a descărcărilor de astfel de jocuri. Prin urmare, un efect pozitiv al pandemiei de coronavirus poate fi observat în rapoartele dezvoltatorilor de jocuri video. Cu toate acestea, impactul pe termen lung al pandemiei este probabil negativ pentru sector, din cauza anulării în masă a evenimentelor și întârzierilor în dezvoltarea de noi titluri. Acțiuni de urmărit: Activision Blizzard (ATVI.US), Ubisoft (UBI.FR), Electronic Arts (EA.US) și Take-Two Interactive (TTWO.US).

Companiile de livrare a alimentelor la domiciliu

În majoritatea țărilor unde au fost impuse blocaje, cetățenilor nu li se interzice accesul la alimente. Cu toate acestea, este posibil să dorească să limiteze astfel de călătorii sau să renunțe la ele, dacă este posibil. Prin urmare, pandemia de coronavirus aduce o creștere a cererii de servicii de livrare a alimentelor. Aruncând o privire la graficele de la HelloFresh (HFG.DE) și Delivery Hero (DHER.DE), pare că piața susține acest punct de vedere – prima companie a atins astăzi un nou maxim istoric, în timp ce a doua s-a apreciat cu peste 40%, în ultimele 10 zile. HelloFresh pare a fi deosebit de bine poziționată, deoarece este un jucător global, cu o prezență semnificativă pe piața americană.

Furnizorii de servicii de business

Nu în ultimul rând, faptul că oamenii stau acasă nu înseamnă că nu lucrează. Cel puțin nu toți. Companiile încearcă din răsputeri să amortizeze impactul pandemiei și blocajelor asupra operațiunilor și iau măsuri ample, pentru a permite angajaților să lucreze de la distanță. La rândul lor, companiile care furnizează programe software necesare pentru a lucra de la distanță au înregistrat o creștere a cererii pentru produsele lor. Slack Technologies (WORK.US) a spus că a adăugat peste 7.000 de clienți plătitori în portofoliul  său, între 1 februarie și 18 martie. Compania a obținut aproximativ 5.000 de noi clienți, în fiecare din ultimele două trimestre. O altă companie care înregistrează o creștere a activității de la începutul pandemiei de coronavirus este Zoom Video Communications (ZM.US), furnizor de software pentru conferințe video.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here