UNTRR: Epidemia COVID – 19 din Italia a dus la scãderea, în medie, cu 15% a transportului rutier internațional de mãrfuri efectuat de firmele românești. La transport persoane, scãderea este de pânã la 100%, în relația cu Italia.2 min read

94

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atrage atenția cã firmele de transport rutier din România vor fi grav afectate, din cauza epidemiei cu noul coronavirus (COVID – 19).

Astfel, din estimãrile UNTRR, în cazul transportului rutier național de persoane – linii regulate – numãrul de pasageri a scãzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scãderea este aproximativ 100%. În relația cu Italia, firmele de transport rutier românești de persoane au oprit total activitatea, iar în relațiile cu restul țãrilor scãderea este nesemnificativã, volumul fiind comparabil cu perioada similarã din anul trecut. În schimb, în cazul transportului rutier de persoane – curse ocazionale (alte relații decât Italia), scãderea este de aproximativ 100%.

În ceea ce privește transportul rutier de mãrfuri intern, acesta este neafectat, în timp ce pentru transportul rutier de mãrfuri internațional scãderea generalã este de aproape 15%, iar unele firme sunt mai afectate, cu pânã la 30%, în vreme ce altele nu sunt afectate deloc.

Transporturile de marfã internațional între Italia și alte țãri din UE, operat de transportatorii români, nu este afectat decât în mãsura în care clienții din Italia își reduc volumul de activitate – valabil în anumite cazuri, dar nu generalizat, în acest moment.

Transportul de mãrfuri internațional dintre Italia și România este în pericol din cauza mãsurii de autoizolare a șoferilor care revin din Italia – aceste operațiuni trebuie sã includã costul cu imposibilitatea utilizãrii șoferului 14 zile, iar UNTRR solicitã autoritãților române revenirea asupra acestei decizii și monitorizarea acestor șoferi, fãrã a fi puși în autoizolare.

Totodatã, UNTRR solicitã Guvernului și mãsuri compensatorii financiare și fiscale pentru firmele de transport rutier ai cãror șoferi sunt trimiși spre autoizolare și în cazul anulãrii curselor.

Reamintim cã Italia este al doilea partener comercial al României, dupã Germania, iar 10% din exporturile românești merg în Italia. Pe cale rutierã sunt transportate peste 2 milioane tone mãrfuri (import/export) în relația România – Italia. Între România și Italia se fac aproximativ 120.000 de curse/sens/an pe cale rutierã.

În acest sens, UNTRR solicitã Guvernului României sã întreprindã demersuri pe lângã Comisia Europeanã și Guvernul Italiei, în vederea aplicãrii unei derogãri temporare de la interzicerea efectuãrii repausului sãptãmânal normal în autovehicul, conform Reg. (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, din 15 martie 2006, privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere. Astfel, șoferii vor fi mai izolați și posibilitatea de a se infecta cu noul coronavirus este mai redusã, dacã își efectueazã repausul sãptãmânal normal în autovehicul și nu la hotel.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here